Conditii de utilizare

Utilizarea acestui site este guvernata de urmatoarele conditii (in continuare “Conditii”):

Drepturi de autor

Drepturile de autor cu privire la publicatiile, materialele si alte elemente de continut („Continut”) de pe acest site sunt proprietatea Epure, Lizac si Asociatii SCA (“ELA”).

Veti putea efectua descarcarea si stocarea temporara a uneia sau mai multe pagini ale acestui site numai in scop de vizualizare. Veti putea de asemenea tipari orice element de Continut de pe site, dar numai daca este o copie integrala, nu se adauga nimic la aceasta, este identificata ELA ca sursa si copia este facuta pentru uzul dumneavoastra personal sau al organizatiei dumneavoastra. Daca transmiteti aceste copii catre alte persoane, aveti obligatia sa va asigurati ca acestea au luat cunostinta de prezentele Conditii.

Orice alta operatiune de stocare, copiere, transmitere sau distribuire a Continutului acestui site este interzisa daca nu e facuta cu acordul scris prealabil al ELA. Solicitarile in acest sens vor fi adresate Partenerului coordonator al ELA.

Linking-ul la site

Linking-ul la acest site este interzis daca nu exista acordul scris prealabil al ELA. Solicitarile in acest sens vor fi adresate Partenerului coordonator al ELA la adresa doru.epure@epure-lizac.ro.

Acest site contine linking-uri catre alte site-uri, incusiv catre retele sociale. Cu toate acestea, nu sustinem si nici nu ne asumam responsabilitatea pentru orice continut sau software descarcat de pe orice site legat de sau de care se leaga acest site.

Neresponsabilitate

Publicatiile si alte elemente de Continut de pe acest site sunt doar in scop de informare generala. Ele nu constituie consiliere juridica sau profesionala sau o expunere exhaustiva a prevederilor legale si nu trebuie avute in vedere fara o cercetare independenta. Va trebui sa obtineti o consiliere juridica specifica pentru orice problema de natura legala care va preocupa. Daca aveti nevoie de consiliere sau doriti sa primiti mai multe amanunte cu privire la Continut, va rugam sa contactati pe unul din partenerii ELA.

Cu toate ca depunem eforturi adecvate pentru a ne asigura ca informatiile de pe acest site sunt corecte si la zi, nu ne asumam nici o obligatie de a aasigura ca toate elementele de Continut sunt complete, corecte si la zi, sau ca site-ul si Continutul vor ramane accesibile.

In limitele legii, ELA exclude orice responsabilitate catre dumneavoastra ori catre terti pentru orice pierdere sau dauna cauzata prin utilizarea, imposibilitatea utilizarii, sau actiunea in baza Continutului acestui site sau a link-urilor continute in acesta.

Modificari

Prezentele Conditii pot suferi modificari. Va rugam sa le consultati periodic pentru a va informa de orice modificare adusa acestora.

Legea aplicabila

Prezentele Conditii si orice aspecte legate de acest site sunt guvernate de legea romana si toate disputele legate de acestea vor fi sub jurisdictia instantelor de judecata din Romania.

Daca aveti orice problema cu prezentul site, va rog sa trimiteti un mesaj la doru.epure@epure-lizac.ro.

Politica privind datele cu caracter personal

1. Despre noi

Epure, Lizac si Asociatii SCA (ELA) este o firma de avocati romaneasca, inregistrata la Baroul Bucuresti prin Decizia 932/2007. ELA isi asuma obligatia de a pastra caracterul confidential al informatiilor si datelor cu caracter personal care ne-au fost incredintate in cursul activitatilor noastre si cele primite de la vizitatori ai site-ului nostru. ELA are calitatea de operator de date cu caracter personal cu privire la orice informatie personala ce ne este incredintata in urma acordului de a presta servicii catre dumneavoastra in maniera descrisa la Sectiunea 2.

Prezenta Politica explica maniera in care colectam si utilizam orice informatie personala pe care o obtinem despre dumneavoastra si drepturile pe care le aveti in legatura cu respectiva informatie. Ea are ca baza principiile Uniunii Europene privind protectia datelor asa cum sunt prevazute in Regulamentul General privind Protectia Datelor (GDPR). Daca aveti intrebari in legatura cu maniera in care vi se aplica aceasta Politica sau doriti sa ne sesizati in legatura cu modul in care utilizam datele dumneavoastra personale, va rugam sa il contactati pe Partenerul nostru coordonator (detalii de contact gasiti in Sectiunea 8 mai jos).

Este posibil ca in viitor sa va punem la dispozitie si alte notificari de confidentialitate atunci cand vom considera ca este necesar. Acele notificari suplimentare de confidentialitate completeaza prezenta Politica.

2. Domeniul de aplicare al prezentei Politici

Prezenta Politica se aplica in urmatoarele circumstante:

  • cand efectuam cercetare de surse publice cu privire la dumneavoastra in contextul dezvoltarii bazei noastre de clienti sau in cursul procesului de acceptare a dumneavoastra ca client;
    • cand ne dam acordul sa prestam servicii juridice catre dumneavoastra sau organizatia pentru care lucrati;
    • cand dumneavoastra sau organizatia pe care o reprezentati sunteti parte a unei relatii juridice cu un client sau clienti ai nostri;
    • cand ne cereti sau ne dati informatii;
    • cand pentru un rol sau o experienta de lucru in cadrul organizatiei noastre;
    • cand vizitati site-ul nostru web;
    • cand completati diverse forme de inscriere din diversele sectiuni ale site-ului nostru;
    • daca sunteti fost angajat sau partener al firmei noastre;
    • cand luati parte la seminariile noastre sau alte evenimente gazduite de noi; si
    • cand sunteti introdusi in listele noastre de corespondenta pentru a primi publicatii si alte mesaje de marketing (cititi Sectiunea 3.2 pentru informare suplimentara.

3. Ce fel de informatie colectam despre dumneavoastra si cum?

3.1 Dezvoltarea bazei de clienti

Efectuam activitati de colectare de informatii despre potentiali clienti si detinatorii acestora (beneficial owners), persoane cu control asupra acestora si/sau administratori ai acestora ca parte din activitatea de dezvoltare a bazei noastre de clienti (business development) si a procesului de acceptare a serviciilor noastre. Tipurile de date cu caracter personal pe care le vom putea colecta includ numele, adresa, nationalitatea, interesele de afaceri si istoricul angajarilor. Respectiva informatie o obtinem din surse publice fie direct fie prin organizatii terte.

3.2 Prestare servicii juridice si comunicare cu caracter de marketing

Tipurile de date cu caracter personal pe care le vom putea colecta includ informatii curente si istorice privind numele si detaliile de contact (precum adresa, e-mail, numar telefon) si identificatori precum organizatia care va angajeaza, istoricul angajarilor si pozitiile detinute. Colectam de asemenea date cu caracter personal pe care alegeti sa ni le transmiteti dumneavoastra direct, sau, de exemplu, prin utilizarea aplicatiilor noastre sau ale partenerilor nostri sau alte servicii online, inclusiv prin contactul direct cu dumneavoastra, prin telefon, scrisori, email sau online. Aceste informatii pot include date de acces sau necesitati alimentare care ar putea revela informatii despre sanatatea sau credintele dumneavoastre religioase. Obtinem de asemenea date cu caracter personal din adresa dumneavoastra IP si din sistemul de operare si brouser-ul web pe care il utilizati pentru a accesa site-ul nostru. Acestea ne dau posibilitatea de a identifica ce organizatie ne-a vizitat site-ul si le folosim pentru a compila date specifice cu privire la utilizarea acestui site pentru a imbunatati experienta utilizatorilor.

Colectam date cu caracter personal direct de la dumneavoastra, de la clientii nostri sau alte parti la un raport juridic si reprezentantii autorizati ai acestora. Este de asemenea posibil sa colectam informatie cu caracter personal de la terte parti precum angajatorul dumneavoastra, alte organizatii cu care sunteti in legatura, institutii de reglementare, agentii guvernamentale, registre de acces public (inclusiv surse electronice de date, in scopul verificarilor necesare pentru a fi in conformitate cu legea), prestatori de servicii (dintre care unii pot avea calitatea de imputerniciti ai nostri), agentii de recrutare si alte firme de avocati sau consultanta. Informatia cu caracter personal care va priveste poate fi colectata in baza de date a firmei atunci cand va inregistrati pentru a primi buletine informative de natura juridica sau in alte circumstante in care putem primi datele dumneavoastra de contact.

3.3 Recrutare

Daca va depuneti candidatura pentru o pozitie sau o experienta de lucru in cadrul firmei noastre, vom colecta datele personale direct de la dumneavoastra, sau de la agentii de recrutare, site-uri si aplicatii de recrutare sau alte organizatii terte implicate in procesul nostru de recrutare si selectie. Aceste organizatii includ prestatori de servicii pe care ii utilizam pentru a stoca aceasta informatie sau ne ajuta sa punem informatia in context, sau prestatori de servicii de screening, de testare personalitate ocupationala, sanatate, asociatii profesionale, agentii guvernamentale si judiciare, arbitri si angajatori prezenti sau anteriori.

Vom folosi aceste date in scopul analizei candidaturii dumneavoastra pentru o pozitie in cadrul ELA. O vom utiliza de asemenea pentru a prelucra datele suplimentare despre dumneavoastra prin efectuarea de verificari a informatiilor date de dumneavoastra (recomandari, educatie, identitate, conformitate si cazier).

Pentru a putea utiliza informatia dumneavoastra cu caracter personal avem nevoie de un temei juridic. Ne bazam pe faptul ca utilizarea datelor dumneavoastra personale in acest mod este justificata de interesul nostru legitimin angajarea unor persoane bine pregatite si in parcurgerea unui proces de recrutare eficient. Ne putem baza de asemenea pe circumstanta ca trebuie sa ne respectam obligatiile contractuale fata de dumneavoastra, spre exemplu daca ati semnat un contract de practica cu organizatia noastra dar nu ati devenit inca un membru al firmei noastre. In unele circumstante, cum ar fi acelea in care trebuie respectate cerinte legate de imigrare, avem o obligatie legala sa utilizam datele dumneavoastra cu caracter personal. Daca avem nevoie sa prelucram categorii speciale de date cu caracter personal sau sa utilizam informatii de natura penala despre dumneavoastra pentru a efectua verificari de fond (background checks) ca parte a procesului de pre-angajare, noi sau imputernicitii nostri va vom solicita consimtamantul, daca este necesar.

4. Cum folosim datele dumneavoastra

Vom folosi datele dumneavoastra cu caracter personal numai daca si in masura in care ne este permis de lege. Prin urmare, vom folosi datele dumneavoastra cu caracter personal numai daca:

  • este necesar pentru executarea unui contract intre noi si dumneavoastra sau organizatia din care faceti parte;
    • este necesar pentru executarea unei obligatii legale;
    • v-ati dat consimtamantul (unde este necesar) pentru o asemenea prelucrare, sau organizatia pentru care lucrati a obtinut consimtamantul dumneavoastra (unde este necesar) pentru a ne impartasi informatii care va privesc; sau
    • avem (noi sau un tert) un interes legitim care nu e depasit de interesele, drepturile sau libertatile dumneavoastra. Aceste interese legitime includ prestarea de servicii juridice, administrarea firmei noastre si marketing-ul serviciilor noastre direct catre dumneavoastra.

Vom putea utiliza informatia dumneavoastra cu caracter personal pentru a:

  • analiza daca putem initia anumite initiative de dezvoltare a bazei de clienti;
    • respecta obligatiile legale de a identifica si verifica identitatea clientilor nostri si a detinatorilor acestora (beneficial owners);
    • presta servicii juridice catre dumneavoastra si/sau organizatia din care faceti parte, daca sunteti client;
    • administra firma noastra (de ex. prin efectuarea proceselor administrative sau operationale, inclusiv de recrutare);
    • mentine si dezvolta relatia profesionala cu dumneavoastra;
    • imbunatati serviciile si produsele noastre prestate sau livrate catre dumneavoastra, daca dumneavoastra sau organizatia pentru care lucrati sunteti un client prezent sau potential;
    • identifica servicii de care ati putea fi interesat;
    • trimite catre dumneavoastra materiale de marketing si a va invita la evenimente;
    • monitoriza si analiza activitatea dumneavoastra; sau
    • procesa si raspunde la solicitari, intrebari sau plangeri primite de la dumneavoastra.

Vom retine informatia dumneavoastra personala pe perioada necesara realizarii scopului pentru care a fost colectata, inclusiv pentru scopurile de indeplinire a unor obligatii legale, reglementare, contabile sau de raportare. Datele cu caracter personal prelucrate in legatura cu procesele noastre de acceptare clienti sau de prestare a serviciilor vor fi retinute in conformitate cu Politica firmei privind retinerea si distrugerea documentelor, daca nu vom conveni altfel cu dumneavoastra in scris.

5. Cum si de ce transmitem datele dumneavoastra cu caracter personal?

Este posibil sa transmitem datele dumneavoastra personale catre partenerii nostri ca urmare, spre exemplu, a utilizarii in comun a unor sisteme IT sau daca lucram in proiecte comune. Utilizam organizatii terte care presteaza servicii in numele nostru si le vom impartasi datele dumneavoastra cu caracter personal, de exemplu atunci cand un furnizor de tehnologie poate avea acces la datele dumneavoastra personale cand presteaza activitati de suport software, sau cand intreprindem o campanie de comunicare si acesti terti efectueaza prelucrarea datelor de contact ale clientilor nostri in numele nostru.

In decursul perioadei in care lucram pentru dumneavoastra sau organizatia din care faceti parte, este posibil sa folosim tehnologii de la organizatii terte pentru a presta activitatile intr-un anumit proiect. Cand aceste servicii fac parte integranta din activitatile prestate de noi catre dumneavoastra (de exemplu, utilizarea de software pentru redactare – word processing – pus la dispozitie de Microsoft sau solutii pentru due diligence bazate pe tehnologi de inteligenta artificiala), vom folosi aceste servicii in mod automat. Folosim de asemenea servicii adiacente diverse, ca de exemplu software capabil sa efectueze transferuri de date bulk sau sa faciliteze semnatura electronica si completarea virtuala. In toate cazurile, utilizarea acestor servicii pot necesita pastrarea datelor cu caracter personal in cloud.

De asemenea, este posibil sa fim obligati sa transmitem datele dumneavoastra cu caracter personal catre institutii de reglementare, agentii guvernamentale, instante de judecata si organizatii terte.

Asa cum am aratat anterior, o parte din datele dumneavoastra cu caracter personal pot fi stocate in servere cloud, care pot fi localizate in interiorul sau in afara Spatiului Economic European („SEE”), fiind administrate de un prestator tert. In situatia in care transmitem datele dumneavoastra cu caracter personal in afara SEE, vom lua toate masurile rezonabile pentru a ne asigura ca acestea sunt mentinute in siguranta si ca mijloacele de transmitere dispun de asigurari adecvate.

Vom putea transmite datele cu caracter personal catre terti atunci cand:

  • v-ati dat consimtamantul sa procedam astfel (unde este necesar) sau organizatia din care faceti parte a obtinut acest consimtamant ca noi sa procedam astfel (unde este necesar);
    • suntem supusi unei obligatii legale, reglementare sau profesionale sa procedam astfel (de exemplu, pentru a ne conforma cu obligatii impotriva spalarii banilor sau de respectare a unor sanctiuni);
    • este necesar pentru scopul de a derula proceduri legale sau de a exercita sau apara drepturi legale;
    • este in interesul legitim al nostru sau al uni tert sa transmitem informatia, iar acel interes legitim nu este depasit de drepturile sau libertatile dumneavoastra; sau
    • se justifica transmiterea de date catre parti cu care suntem parte in acorduri promotionale (cum ar fi evenimente organizate in comun).

6. Securitate

Utilizam mijloace de stocare de date si de securitate pentru a mentine in siguranta datele dumneavoastra cu caracter personal atat in forma electronica cat si fizica, in scopul de a o proteja de accesul neautorizat, utilizarea sau transmiterea improprie, modificarea sau distrugerea neautorizata sau distrugerea accidentala. Politica noastra privind utilizarea si securitatea IT este aliniata la standardele ISO 27001 si alte standarde de securitate, procese si proceduri. Locatiile noastre au accesul controlat si bazele noastre de date electronice necesita autentificare pe baza de log-in si parola.

Toti partenerii nostri, angajati si prestatori externi care au acces la informatie confidentiala (inclusiv date cu caracter personal) sunt supusi unor obligatii de confidentialitate.

Va rugam totusi sa tineti cont de faptul ca transmiterea de informatii prin intermediul internetului nu este complet sigura. Desi luam masuri adecvate si proportionate de a administra riscurile care exista, nu putem garanta securitatea informatiilor pe care ni le transmiteti in mediul on-line.

7. Site-uri terte

Site-ul nostru poate contine link-uri catre alte site-uri controlate de terti. Este responsabilitatea dumneavoastra sa cititi politicile de confidentialitate ale acestor site-uri. Nu ne asumam responsabilitatea pentru modul in care aceste site-uri utilizeaza datele dumneavoastra cu caracter personal.

8. Drepturile dumneavoastra

Aveti anumite drepturi pe care le puteti exercita in anumite circumstante legate de datele cu caracter personal pe care le detinem. Aceste drepturi sunt:

  • de a solicita accesul la datele dumneavoastra cu caracter personal (cunoscut ca cerere de acces persoana vizata) si de a solicita informatii cu privire la prelucrarea lor;
    • de a solicita rectificarea datelor dumneavoastra cu caracter personal;
    • de a solicita stergerea datelor dumneavoastra cu caracter personal;
    • de a solicita restrictionarea activitatilor de prelucrare a datelor dumneavoastra cu caracter personal; si
    • de a va opune la prelucrarea datelor dumneavoastra cu caracter personal.

In cazul in care v-ati dat consimtamantul cu privire la colectarea, prelucrarea si transferul datelor dumneavoastra cu caracter personal pentru un scop specific, aveti dreptul de a va retrage oricand consimtamantul pentru acel scop. Imediat ce vom primi notificarea dumneavoastra ca va retrageti consimtamantul, vom inceta prelucrarea datelor dumneavoastra pentru scopul sau scopurile pentru care v-ati dat consimtamantul, daca nu vom avea un alt temei juridic pentru a continua prelucrarea respectiva.

Daca doriti sa va exercitati oricare din aceste drepturi, va rugam sa il contactati pe Partenerul nostru coordonator in scris prin trimiterea unui mesaj la adresa doru.epure@epure-lizac.ro sau prin posta la:

Partener coordonator
Epure, Lizac si Asociatii SCA
Str. Frumoasa 41
Sector 1, Bucuresti
Romania

In general, nu va trebui sa platiti o taxa pentru exercitarea oricaruia din drepturile individuale prevazute in prezenta Politica. Cu toate acestea, noi vom putea refuza accesul dumneavoastra sau vom putea percepe un onorariu de acces daca legislatia privind protectia datelor ne permite acest lucru, in care caz va vom comunica motivele deciziei noastre, conform legii.

9. Alte informatii

Firma l-a desemnat pe Partenerul coordonator sa supravegheze aplicarea prezentei Politici. Daca aveti intrebari despre aceasta Politica sau despre maniera in care tratam datele dumneavoastra cu caracter personal, va rugam sa ne contactati in maniera descrisa mai sus.
Speram ca Partenerul nostru coordonator va putea rezolva orice cerere sau ingrijorare pe care o veti comunica cu privire la datele dumneavoastra cu caracter personal. Daca aveti sentimentul ca nu ne-am ocupat de cererea dumneavoastra intr-un mod satisfacator, puteti contacta Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal sau ANSPDCP, autoritatea de supraveghere a activitatilor de prelucrare a datelor cu caracter personal din Romania, la adresa web https://dataprotection.ro/?page=Plangeri_pagina_principala.